6 vragen die u moet kunnen beantwoorden voor u met een online marketing campagne aan de slag gaat.

campaign2[1]
Standard

Beginnen met een online marketing campagne doet u niet zomaar en is ook geen gemakkelijke taak. Een eerste stap in de goede richting is om alvast een antwoord te geven op de onderstaande vragen. Kunt u hier een goed en gedetailleerd antwoord op geven, dan bent u al goed op weg richting een succesvolle campagne.

1. Wat is uw merkverhaal?
Deze vraag roept de meeste vraagtekens op, aangezien deze lastig te beantwoorden is. Een stukje nostalgie en passie moeten toch wel zeker boven drijven wanneer u over uw bedrijf gaat vertellen. Wanneer u dit niet heeft, zal het ook niet lukken om uw merkverhaal overtuigend over te brengen en uw doelgroep er daarmee aan te spreken. Denk eens na over de start van uw bedrijf en vraag uzelf eens af waarom u doet wat u doet. Deel dit verhaal met uw werknemers en klanten om uw identiteit te vertellen en deze te promoten.

2. Wie is uw publiek en wat doen zij online?
Rakelings marketingcampagnes opzetten zonder te weten wie uw doelgroep is, is zonde van uw tijd en geld. Belangrijk is om te weten wie uw doelgroep nu precies is en hoe zij hun tijd spenderen op het internet, zodat u een beter overzicht krijgt waar uw doelgroep zich bevindt en waar adverteren dus mogelijk is.

3. Welke KPI’s (Key Performance Indicators) zijn het belangrijkste voor uw bedrijf?
Met de Key Performance Indicators kunt u uw bedrijfsdoelen meetbaar maken door de daadwerkelijke performance af te zetten tegen bedrijfsdoelen. Door bepaalde doelen op te zetten volgens het S.M.A.R.T. model, maakt u uw bedrijfsdoelen realistischer en makkelijker te behalen. Bijvoorbeeld: wanneer u weet dat een groei van 10% in organisch verkeer via zoekmachines leidt tot €50,000 meer inkomsten, helpt dat uw team om een sterkere en consistente SEO strategie op te zetten waar iedereen een bepaalde rol in kan spelen. Door de belangrijkste KPI’s te bepalen en aan te passen, helpt u uw bedrijf verder te groeien en doelen te behalen.

whatsyourstory

4. Wat is uw content strategie?
Content bedenken is niet zomaar iets wat u even uit uw mouw schut, maar hier moet goed over nagedacht worden. Content vertelt uw verhaal, zorgt voor educatie, voorziet uw klanten van informatie, zorgt voor een bepaalde autoriteit en content maakt het waard om uw website te bezoeken. Een bedrijf zonder een content strategie is een bedrijf zonder een stem. Als uw publiek niet van u hoort, zullen ze ook niets van u gaan kopen.

5. Waarom en hoe zou iemand uw content moeten delen of over uw bedrijf moeten praten?
Content integreren in uw online marketing strategie is een stap in de goede richting, maar dat maakt niet dat mensen meteen uw content gaan delen. Daarvoor is een content strategie van belang, die geïntegreerd moet zijn in uw online marketing strategie. Wanneer u content creëert, moet u bedenken waarom iemand deze content zou willen delen en hoe gemakkelijk het is om deze content te delen. Soms is content van goede kwaliteit niet genoeg en zult u de content zelf moeten promoten en andere stimuleren om de content te delen. U hoeft ook geen miljoenenbedrijf te hebben om een goede content strategie op te zetten. Creëer content die niet alleen nuttig is voor uw publiek, maar die ook uniek is. U kunt bijvoorbeeld ook op social media een actie bedenken om ervoor te zorgen dat uw doelgroep uw content gaat delen.

6. Welke middelen heeft u beschikbaar om te gebruiken?
U denkt nu misschien wel: “dit klinkt best goed, maar ik heb de middelen niet om dit te kunnen doen”. Dit is best logisch, aangezien veel mensen niet snappen wat er nu eigenlijk komt kijken bij een succesvolle online marketing strategie of niet weten welke middelen er nu eigenlijk beschikbaar zijn. Stap één is om je in te lezen op het gebied van online marketing. Gaat deze informatie je de pet te boven, dan kunt u natuurlijk ook onze hulp inschakelen. En dat wil niet zeggen dat de grote bedrijven met een grote portemonnee de beste campagnes opzetten. Zelfs kleine bedrijven kunnen enorm succesvol zijn: met veel creativiteit, de juiste middelen en een klein beetje hulp van professionals kunnen zij al erg ver komen. Voor een goede marketing strategie zijn schrijvers, designer, developers, social media personen, data analisten en adviseurs van belang. Kijk dus wat u zelf al in huis heeft en waar u nog gebrek aan heeft.

Bent u al klaar voor een online marketing campagne?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>