Het optimaliseren van de content op uw website kan enorm effectief zijn voor uw vindbaarheid: het helpt om een nieuwe relaties aan te gaan en bestaande relaties te versterken. U gaat hierbij de conversatie aan, maar u wilt ook uw boodschap duidelijk maken. Met content marketing bedenkt u een strategie voor het juist inzetten van uw content op alle kanalen, dus ook via social media en uw marketingacties. Of het ook echt werkt? De feiten hieronder laten zien dat content king is.
- 61% van de consumenten zegt een bedrijf beter te vinden wanneer deze zelf content creërt en mensen zouden er ook sneller een aankoop bij doen.
- Interessante content is de top 3 reden waarom mensen merken op social media volgen.
- 7 op de 10 consumenten zegt meer te willen weten over een bedrijf via een aantal artikelen dan via advertenties.
- 90% van de consumenten vindt zelf gecreëerde content bruikbaar.
- 78% van de consumenten gelooft dat bedrijven die zelf content leveren geïnteresseerd zijn in het opbouwen van goede relaties met hen.
- 67% van de B2B bedrijven met een blog geneert gemiddeld meer leads per maand dan bedrijven die niet bloggen.
- 82% van de consumenten vindt het leuk om relevante content te lezen.
- 68% van de consumenten neemt de tijd om content te lezen van merken waarin zij geïnteresseerd zijn.
- 41% van de B2B bedrijven en 67% van de B2C bedrijven hebben een klant verworven via Facebook.
- 57% van de bedrijven heeft een klant verworven middels hun blog.
- Bedrijven die bloggen hebben 55% meer webverkeer.
Natuurlijk komt er ook een goede contentstrategie bij kijken om uw website effectiever te maken. Deze feiten laten in elk geval zien dat goede content van belang is om meer klanten te werven.