Wanneer u echt goed vindbaar wilt zijn komt u er niet vanaf met alleen maar wat SEO aanpassingen. Uw content is misschien wel de belangrijkste aanpassing voor een succesvolle SEO strategie. Omdat mensen hun eigen informatie zoeken, moet u hierop inspelen door interessante content te bieden over datgene waar uw doelgroep naar op zoek is. Zorg er dus voor dat uw content SEO proof is!
1. Kies een zoekwoord
Doe vooronderzoek naar wat uw doelgroep interesseert en welke zoekwoorden zij gebruiken in Google. Kies voor simpele, beschrijvende zoekwoorden die ook daadwerkelijk hoog kunnen ranken in de zoekmachines.
2. Schrijf een goede titel
Zorg er allereerst voor dat uw zoekwoord in de titel voorkomt. Meestal bestaat een titel uit zo’n 8-12 woorden, met een maximum van 70 karakters.
3. Zorg dat de zoekwoorden in de URL komen
Tegenwoordig wordt er standaard de naam van de pagina getoond in de URL. Is dit niet het geval, verander dan de permalink zodat de naam wel getoond wordt. Met de paginanaam in de URL, wordt deze pagina ook eerder gevonden in Google.
4. Benoem de zoekwoorden bovenaan de pagina
Hoe eerder u het zoekwoord noemt, hoe beter. Zorg er sowieso voor dat u het zoekwoord benoemt in de eerste twee zinnen, maar laat ze zo nu en dan ook elders terugkeren in de tekst. Maak uw inleiding niet te lang en kom meteen to the point.
5. Link naar andere pagina’s op uw website
Links plaatsen op een pagina zorgt voor extra verkeer en een betere positie in Google. Wanneer u linkt naar een andere pagina binnen uw website, houdt er dan rekening mee dat u niet linkt met: ‘klik hier’, maar er een anchor tekst aan toekent. Geef de link een titel die slaat op de pagina naar u naar verwijst.
6. Laat andere websites naar uw pagina linken
Doordat andere websites specifiek naar een pagina op uw website verwijzen, creëert u zogenoemde backlinks. Deze backlinks helpen om uw pagina waardevoller te maken, waardoor ze beter vindbaar zijn in de zoekmachines.
7. Schrijf interessante en leesbare content
Wanneer u interessante content schrijft, zullen andere websites eerder ernaar linken, maar zullen uw lezers het ook leuk vinden om de teksten te lezen. Houdt het op een hoofdonderwerp en deel uw teksten op in duidelijke alinea’s en tussenkopjes die in totaal ongeveer 50 woorden bevatten. Vat de belangrijkste content desnoods samen in bullets. Dit is overzichtelijk voor de lezer en zoekmachines zien opsommingen als meer relevant dan platte tekst.
In hoeverre past u deze tips al toe en kunt u zeggen dat uw content SEO proof is?