Beginnen met het optimaliseren van uw website omdat iedereen hier momenteel mee bezig is, is allang geen legitieme reden meer. Toch hangen er veel voordelen aan. Welke dat zijn? Lees hieronder de 10 redenen waarom u website optimalisatie moet inzetten.
Maak uw content SEO proof
StandardWanneer u echt goed vindbaar wilt zijn komt u er niet vanaf met alleen maar wat SEO aanpassingen. Uw content is misschien wel de belangrijkste aanpassing voor een succesvolle SEO strategie. Omdat mensen hun eigen informatie zoeken, moet u hierop inspelen door interessante content te bieden over datgene waar uw doelgroep naar op zoek is. Zorg er dus voor dat uw content SEO proof is!
What’s your story? 3 stappen voor een succesvol verhaal
StandardMet steeds meer nieuwe mediavormen en steeds meer bedrijven, is er als het ware een shift ontstaan in het medialandschap. Waar eerst het alleen zenden van berichten voldeed om klanten binnen te halen, geldt dat nu al lang niet meer zo. Mensen bepalen zelf welke informatie ze lezen en wat ze ermee doen. Voor bedrijven is het dus van belang om hierop in te spelen en hun verhaal te delen. Maar hoe kunt u dat het beste doen?
Wat is het nut van Google Analytics?
StandardKort gezegd is het grootste voordeel van Google Analytics dat u duidelijk inzicht in uw website. En waarom u dan meer inzicht in uw website wilt? Om ervoor te zorgen dat u meer en de juiste klanten aantrekt, om ervoor te zorgen dat ze nog eens terug zullen komen, maar ook omdat uw vindbaarheid zal verbeteren en u mensen helpt om de juiste informatie tot zich te nemen.
U krijgt meer inzicht in deze doelen door de statistieken in te duiken. Er komt meer bij analyseren kijken dan u in eerste instantie denkt: alleen de statistieken inzien is niet genoeg. U zult deze echt moeten analyseren en doelen moeten stellen om vast te stellen uw website te kunnen verbeteren.
Hoe kan goede content mijn website effectiever maken?
StandardHet optimaliseren van de content op uw website kan enorm effectief zijn voor uw vindbaarheid: het helpt om een nieuwe relaties aan te gaan en bestaande relaties te versterken. U gaat hierbij de conversatie aan, maar u wilt ook uw boodschap duidelijk maken. Met content marketing bedenkt u een strategie voor het juist inzetten van uw content op alle kanalen, dus ook via social media en uw marketingacties. Of het ook echt werkt? De feiten hieronder laten zien dat content king is.