"Doelen stellen, belangrijk!"

websiteanalyse / Diensten / Analytics

Analytics

U heeft uw eigen website, maar u heeft verder geen idee wat er op uw website gebeurt of wat u eigenlijk met uw website kunt bereiken. En toch is dat jammer, omdat u veel meer uit uw website kunt halen door het inzicht dat u met Google Analytics krijgt.

Waarom is website analytics voor u van belang?

Met Google Analytics kunt u uw gehele website meetbaar maken. Zo kunt u meten welke pagina’s uw bezoekers het meest bezoeken, hoe lang ze er op verblijven en hoe vaak ze conversies generen. Maar u kunt ook de snelheid van uw website meten, onderzoeken welke pagina’s of buttons beter werken en bepalen wat het zoekgedrag is van uw bezoekers. Door de website te analyseren en deze op basis hiervan aan te passen, kunt u doelen behalen zoals een verkoopstijging, meer bezoekers, een optimaal werkende website of een optimale Return on Investment.

Wat kunt u van ons verwachten?

1.Opstellen van doelen.

Zonder een duidelijk doel zeggen cijfers ook niet zoveel. We stellen Google Analytics in op basis van uw doelen, waardoor de statistieken tevens meer betekenis krijgen en er overgegaan kan worden tot actie.

2. Analyseren van binnengekomen data.

Nadat de hoofd-, sub- en bijdoelen zijn opgesteld en technisch zijn geïmplementeerd, kunnen de eerste data geanalyseerd worden. Dat betekent dat wij context geven aan alle resultaten en nagaan wat deze nu betekenen voor uw doelen.

3.KPI’s vaststellen.

Natuurlijk geven deze cijfers nog niet meteen het gewenste resultaat aan. Met een KPI (Key Performance Indicator) stellen we vast in hoeverre uw doel al bereikt is en kaarten we problemen aan. Aan de hand van Google Analytics komt u er bijvoorbeeld achter dat 80% van uw bezoekers zijn of haar gegevens niet invult om een aankoop te doen. U streeft ernaar om dit binnen 5 maanden te reduceren naar 40%.

4.Overgaan tot actie.

Vervolgens zoeken wij uit hoe het kan dat 80% van de bezoekers zijn of haar gegevens niet wil invullen. Dit kan volgens verschillende methodes. Allereerst zal deze pagina grondig geanalyseerd moeten worden, of klanten kunnen geïnterviewd worden naar de oorzaak van dit probleem. In de tussentijd zullen we de gegevens blijven monitoren en de KPI’s bijstellen om de voortgang te kunnen analyseren.

Hoe werkt het aankoopproces van mijn bezoekers?