"Hoger in Google, maar hoe?"
De vindbaarheid verbeteren, een hogere page rank krijgen in zoekmachines en ervoor zorgen dat er meer bezoekers op de website komen: bijna elke onderneming is hier momenteel wel mee bezig. Maar neemt u van ons aan: als een bedrijf u garandeert dat u altijd bovenaan staat in zoekmachines, dan verkopen ze onzin. Het is van heel veel factoren afhankelijk en met name van de concurrentie op uw specifieke gebied. Doordat iedereen zoekmachine optimalisatie inzet, wordt het namelijk steeds lastiger om eruit te blijven springen en goed vindbaar te zijn. We boeken bij veel bedrijven goede resultaten met een hoge positie, maar een garantie kunnen we nooit geven. Evenwel: een goede strategie kan daarbij het verschil maken. Daar zijn we in gespecialiseerd en daar bereiken we goede resultaten mee.
Zoekmachine optimalisatie wordt ingezet om een toppositie te bereiken in Google. De inzet van de juiste zoekwoorden, titels, beschrijvingen en teksten zorgen voor een betere vindbaarheid. Zoekmachines zijn steeds slimmer geworden en halen overal informatie vandaan om uw positie te kunnen bepalen. Behalve uw website, kunt u ook uw social media en andere marketinguitingen optimaliseren voor een betere vindbaarheid. Omdat u strategisch over de identiteit van uw bedrijf heeft nagedacht, weet uw doelgroep u gemakkelijker te vinden en levert het een hogere Return on Investment op. Bovendien is SEO ook nog eens kosteneffectief, wat SEO tot een doeltreffend en voordelig marketing instrument maakt.
Om uw website zo goed mogelijk te kunnen optimaliseren, gaan we eerst met u om de tafel zitten. We willen graag van u weten wat u precies met SEO wilt bereiken, wie uw doelgroep is en wat u hen te vertellen heeft.
Nu uw bedrijfsidentiteit duidelijk is, gaan we voor u op zoek naar de juiste trefwoorden, zodat de doelgroep die u wilt bereiken ook uw website gaat bezoeken. We onderzoeken wat het zoekgedrag van uw doelgroep is en spelen daarop in. Daarnaast houden we ook rekening met uw concurrentie en het zoekvolume om zo de meest interessante en relevante zoekwoorden voor u te bepalen.
Vervolgens kijken we naar de structuur, inhoud en techniek van uw website. Dit hoort netjes en duidelijk gestructureerd in elkaar te zitten, zodat zoekmachines hun informatie gemakkelijk kunnen verkrijgen. Maar ook goede content is van belang. Wij adviseren u op welke gebieden uw website verbeterd kan worden om uw vindbaarheid te optimaliseren. De trefwoorden uit de analyse worden dan ook toegepast in meta-tags, beschrijvingen, titels en teksten. Goede teksten zorgen niet alleen voor een betere vindbaarheid, bezoekers vinden ze tevens leuk en interessant om te lezen, wat zorgt dat uw doelgroep positiever over uw bedrijf gaat denken.
Een laatste wijze om een nog hogere page rank te bereiken, is linkbuilding. Hierbij linken externe pagina’s naar uw website, waardoor u een hogere waardering bereikt met uw website. Ook het linken vanaf social media en blogs kunnen effectief zijn. Bovendien heeft goede content hierbij een grote rol: mensen delen en linken namelijk sneller naar interessante en leuke content. Onze methode zorgt voor een geoptimaliseerde website op zowel technische, tekstuele als visuele wijze, wat resulteert in een goede vindbaarheid en een grotere ROI voor uw website.
Hoe kan ik de zichtbaarheid van mijn website
vergroten in de zoekmachines?